2. Estratègies d’intervenció lingüística amb infants no catalanoparlants
2.1 Quines estratègies poden facilitar que aquests alumnes entenguin els missatges orals del mestre?
Per facilitar la comprensió dels missatges orals que transmet el mestre es podria fer ús d'algun suport. Fem referència a suports audiovisuals (imatges, vídeos...), gestuals, petites dramatitzacions de situacions de la vida real i quotidiana, etc.
2.2 Quines estratègies poden facilitar que aquests alumnes intervinguin oralment a classe?
Portant a terme classes de caire lúdic en què es facin jocs i activitats que captin l’atenció dels alumnes, s’afavoreix en gran mesura la seva participació. Pensem que és convenient treballar temes propers als nens i relacionats amb el seu dia a dia, de manera que es puguin iniciar debats que despertin l’interès dels nens.
2.3 Quines estratègies pot fer servir el mestre com a interlocutor de l’alumne o per corregir-lo, de cara a millorar la destresa lingüística dels alumnes?
Repetir allò que ha dit l’alumne, però correctament, perquè s’adoni que la manera correcta és com ho ha dit el mestre.
No només corregir l’alumne sinó explicar-li el perquè d’aquesta correcció. És convenient que aquestes correccions s’escriguin a la pissarra, per tal que ho vegin amb més claredat. També, que el mestre mostri altres exemples semblants, d’aquesta manera el nen pugui acabar d’entendre la correcció.
També és important marcar molt la pronunciació i l’articulació de les paraules. D’aquesta manera, aconseguirem que l’alumne pari atenció en com es pronuncia, en la posició de la llengua, etc. L'objectiu s'assolirà mitjançant diverses activitats: fer-li repetir allò pronunciat, buscar textos fàcils i amb una estructura repetitiva, etc. Per fer-ho més dinàmic, també es pot fer ús de jocs on s’utilitzi la paraula i el dibuix, jocs psicomotrius (per exemple: “ara ens toquem el braç”, i llavors fem l’acció de tocar-nos el braç, així allò que diem ho posen en relació amb l’acció), etc.
També és important marcar molt la pronunciació i l’articulació de les paraules. D’aquesta manera, aconseguirem que l’alumne pari atenció en com es pronuncia, en la posició de la llengua, etc. L'objectiu s'assolirà mitjançant diverses activitats: fer-li repetir allò pronunciat, buscar textos fàcils i amb una estructura repetitiva, etc. Per fer-ho més dinàmic, també es pot fer ús de jocs on s’utilitzi la paraula i el dibuix, jocs psicomotrius (per exemple: “ara ens toquem el braç”, i llavors fem l’acció de tocar-nos el braç, així allò que diem ho posen en relació amb l’acció), etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada